Topi-Keittiöt - kotimainen valinta - Topi-Keittiöt

Topi-Keittiöt - kotimainen valinta

Topi-Keittiöt perustettiin vuonna 1939 tavoitteena valmistaa kalusteita suomalaisiin koteihin ja suomalaisten perheiden tarpeisiin.Vuosikymmenten saatossa moni asia on muuttunut, mutta edelleen kodeissa valmistetaan ruokaa, istutaan perheen kanssa ruokapöydän ääressä, pestään pyykkiä ja astioita, viikataan vaatteet ja vuodevaatteet kaappeihin.
Topi-keittiöt tarjoaa kalusteratkaisut tähän kaikkeen; keittiöön, kodinhoitohuoneeseen, vaatesäilytykseen, eteiseen ja kylpyhuoneeseen. ”Kalustamme vuosittain 7000 huoneistoa ja omakotitaloa eri puolella Suomea.” kertoo kuluttajamyynnin myyntijohtaja Riitta Ojala-Fors.

”Mottona keittiösuunnittelussamme on mitä huolellisemmin keittiön suunnittelee, sitä helpommaksi oman arkensa tekee. Kodinhoitohuoneista on tullut kodin huoltokeskuksia ja kodissa pitää tällä hetkellä olla myös etätyömahdollisuus.” kertoo Riitta Ojala-Fors

”Kuluvana vuonna olemme saaneet vähäpäästöisyydestä kertovan laatumaininnan M1 suureen osaan tuotteistamme. Työllistämme Kalajoen tehtaallamme 150 henkilöä ja tuotteillamme on ollut suomalaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu-merkki jo 1980-luvun lopulta alkaen” kertoo myyntijohtaja Riitta Ojala-Fors.
Kotimaisen työn arvostus nousussa

Kotimaisuuden arvostus on vahvassa nousussa, kertoo Suomalaisen Työn Liiton tämänsyksyinen tutkimus.

”Trendinä kotimaisuus on ollut jo pitkään kasvussa, ja pandemian aikana suomalaisen työn arvostus on edelleen kasvanut ostopäätöksiä tehtäessä. Tästä kertoo elokuussa tehty selvityksemme, jonka mukaan lähes kolmannes (31 %) suomalaisista etsii aiempaa enemmän tietoa ostamiensa tuotteiden kotimaisuudesta”, kertoo Suomalaisen Työn Liiton tutkimuspäällikkö Jokke Eljala.

”Samoin kolmannes suomalaisista kertoo muuttaneensa suhtautumistaan tuotteiden ja palveluiden alkuperään. Vaikeassa tilanteessa halutaan katsoa myös lähelle. Kotimaisen tuotteen valitseminen koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena ostopäätöksenä”, jatkaa Eljala.

”Kotimaisuus, ajattomuus ja kodin arjen toiminnot huomioivat ratkaisut ovat tällä hetkellä kuluttajien mieleen. Uusissa kalusteratkaisuissa kiinnitetään huomiota jätekierrätyksen uusiin vaatimuksiin sekä helposti puhdistettaviin pintoihin. Tuotteemme ovat saaneet Design from Finland -merkin vuonna 2016” kertoo myyntijohtaja Riitta Ojala-Fors.

* Suomalaisen Työn Liiton Kuluttajien ostokäyttäytyminen 2020 -tutkimuksen tiedot perustuvat Taloustutkimuksen toteuttamaan tutkimukseen, joka tehtiin internet-paneelissa 4.-7.8.2020. Siihen vastasi 1 200 iältään 15–79-vuotiasta suomalaista.

Lisätietoja
Topi-Keittiöt Oy                                  
Myyntijohtaja                                              
Riitta Ojala-Fors                                
riitta.ojala-fors@topi-keittiot.fi        

Suomalaisen Työn Liitto
tutkimuspäällikkö
Jokke Eljala
jokke.eljala@suomalainentyo.fi